Wyspy do galerii handlowych na zamówienie klienta

Wyspy do galerii handlowych na zamówienie klienta

Wyspy do galerii handlowych na zamówienie klienta – przestrzeń handlowa i usługowa w sklepach wielkopowierzchniowych jest bardzo atrakcyjna. Uwagę klientów przyciągają niewielkie stoiska, zlokalizowane w pasażach i pośrodku alejek. Usytuowane w centralnym miejscu wyspy, cieszą się dużą popularnością wśród kupujących. Wyspy handlowe idealnie sprawdzają się przy mniejszym asortymencie i różnego rodzaju usługach. Można w nich zaaranżować lodziarnię, bar, małą piekarnię albo kawiarnię. Przeszklone witryny służą do ekspozycji wybranych produktów, np. telefonów komórkowych, kosmetyków, torebek, gazet. Dobrze zaprojektowana wyspa to klucz do sukcesu sprzedażowego.

Podstawowe elementy wyspy handlowo-usługowej

Wyspy zlokalizowane w galeriach handlowych i innych obiektach, mają podstawowe elementy. Jest to lada lub biurko służące do obsługi klientów oraz zabudowa boków z pojemnymi szafkami i regałami. W zależności od charakteru punktu można zdecydować się na wysoką zabudowę z przeszklonymi witrynami albo na wyspę w typie boksu, basenu, zabudowaną tylko do połowy. Wyspa handlowa w formie lady może być zamknięta z czterech stron lub częściowo otwarta. Wszystko zależy od tego, czy ustawiona zostanie pośrodku, czy np. częściowo przy ścianie. Klasyczne wyspy mają bardzo wiele zastosowań i mogą z powodzeniem zastępować duże lokale. Wielu właścicieli decyduje się na budowę wyspy i sprzedaż łączoną: częściowo stacjonarną a częściowo oferuje usługi przez internet. Dlatego wyspy dostosowane są do indywidualnych potrzeb sprzedającego. Podstawowy moduł obejmuje ladę i witryny z hartowanego szkła. Można montować specjalne systemy zabezpieczające, rolety antywłamaniowe i dodatkowe bariery. Ideą wyspy handlowej jest łatwy dostęp klienta do produktów oraz dobra widoczność. Obok takiego stoiska trudno przejść obojętnie.

Jaki model wyspy wybrać: gotowy czy na indywidualne zamówienie?

Wyspy do galerii handlowych na zamówienie klienta
Wyspy do galerii handlowych na zamówienie klienta

Większość firm specjalizujących się w produkcji i montażu wysp handlowych oferuje możliwość zamówienia indywidualnego projektu. Gotowe moduły stoisk handlowych dostosowane są do sprzedaży różnych produktów. Z bogatej oferty warto wybrać model wyspy, który najlepiej sprawdzi się przy konkretnych usługach i produktach. Typowe stoiska do obsługi klientów muszą mieć biurko lub blat, przy którym posadzą interesanta. Małe sklepiki z drobnymi akcesoriami mają najmniejsze wymagania. Zabudowane wyspy doskonale funkcjonują jako kwiaciarnie, sklepy z pamiątkami oraz kosmetykami. Wybierając wyspę dla swojej firmy, należy przede wszystkim zastanowić się nad jej zastosowaniem. Usługi gastronomiczne wymagają minimalnego zaplecza sanitarnego, czyli kranu z bieżącą wodą i podłączenia lodówki lub zamrażarki. Tego typu wyspy handlowe przeznaczone są do sprzedaży lodów, kawy i innych napojów, np. świeżych, wyciskanych soków. Do wyspy gastronomicznej można dołączyć podest ze stolikami albo mini ogródek. Dobrym rozwiązaniem jest wybór gotowych modułów handlowych i dopasowanie do nich dodatkowych elementów na zamówienie.

Specyfika wysp handlowych: gastronomicznych, kosmetycznych, usługowych

Każdy typ wyspy ma swoją specyfikę. Wynika ona z dostosowania do potrzeb konkretnej branży. Jednolite usługi wymagają przede wszystkim wygodnego miejsca do kontaktu z klientem. Może to być lada lub biurko. Prosta wyspa sprawdzi się w punkcie telefonii komórkowej, sprzedaży ubezpieczeń i produktów bankowych. W takich miejscach ważny jest dostęp do komputera. Podobnie niewielkie boksy można przystosować do sprzedaży usług turystycznych. Z kolei mini drogerie i punkty z kosmetykami znanych marek, wymagają przede wszystkim dobrej ekspozycji flagowych produktów.  Lokale gastronomiczne wymagają znacznie więcej podłączeń elektrycznych i mają bardziej zróżnicowaną budowę. Wyspy handlowe z kawą, lodami i produktami spożywczymi (np. pieczywo, owoce, produkty regionalne) muszą mieć w zestawie lodówkę, zamrażarkę, dodatkowy blat do pakowania i przyrządzania pożywienia. W zabudowie wyspy z łatwością zmieści się zmywarka do naczyń, mikrofalówka, toster lub piekarnik.

Wyspa zamiast sklepu, czyli oszczędność miejsca i pieniędzy

Wyspy handlowe to idealna propozycja dla przedsiębiorców, którzy chcą unowocześnić działanie swojej firmy. Postawienie wyspy w galerii handlowej to znacznie niższy koszt niż wynajem dużego sklepu. Pieniądze, które zostaną zainwestowane w wolnostojące stanowisko, szybko się zwrócą. Zaletą wyspy handlowej jest łatwy montaż i demontaż. W razie potrzeby można przenieść wyspę do innej lokalizacji. Wyspa daje także duże możliwości rozbudowy i modyfikacji poszczególnych elementów. W przypadku sklepów stacjonarnych nie ma takiej opcji i pieniądze zainwestowane w remont już się nie zwrócą. Odpowiednio dobrane moduły witryn i szafek pomogą dostosować wyspę do różnego rodzaju działalności. Nie trzeba zatrudniać projektanta i dekoratora wnętrz. Dzięki takiemu rozwiązaniu każda firma może zaoszczędzić na wynajmie powierzchni handlowej. Także start biznesu z wyspą jest nieporównywalnie prostszy. Wystarczy zamówić odpowiedni moduł, zestaw mebli oraz lady, a następnie specjalistyczna ekipa w  krótkim czasie wykona montaż.